ZIPPO'st

ZIPPO AUTOD

Zippo auto

 

Teise Maailmasõja lõpuks oli Zippost saanud rahvuslik aare. Otsides võimalust kapitali kogumiseks pöördusid ameeriklased Zippo poole.

Seoses sellega otsustas Zippo asutaja George G. Blaisdell teha valmis Zippo auto, sõiduki, mis oleks koheselt äratuntav ning näeks välja nagu Zippo tulemasin.

Blaisdell nägi vaimusilmas autot, mis pidi välja nägema nagu tulemasin. Ta palkas Pittsburgi disainerid kujundama 1947.aasta autot Chrisler Saratoga, mille küljele kujundati ülisuured üle auto katuse ulatuvad tulemasinad, lisaks veel eemaldatavad neoonleegid. Tulemasinatel olid peal reisi ajaks sulguvad kaaned. Kiri "Zippo" tulemasinate külgedel oli kirjutatud 24-karaadise kullaga. Zippo auto oli täielik hitt, mis osales paraadidel ja erilistel üritustel.

Kahe aasta jooksul peale selle loomist oli Zippo auto läbinud kõik 48 USA osariiki, osaledes igal suuremal paraadil. Kuid märkimisväärsel autol olid ka mõned probleemid. Tulemasinate suur kaal pani auto rehvid suure pinge alla ja need lõhkesid kergesti. Tänu kuulikindlatele ja väga rasketele auto külgedele oli rehvivahetus peaaegu võimatu.

Varastel viiekümmnendatel palus Blaisdell viia auto Bradfordi uuendusse. Selle asemel viidi auto hoopis Pittsburgi Fordi esindaja juurde renoveerimisse, mis lõppkokkuvõttes osutus liiga kulukaks. Entusiasm taandus. Aastaid hiljem, kui Zippo hakkas autot otsima, ei leitud seda kusagilt.

Aastal 1996, ostis Zippo ühe teise, 1947-nda aasta Chrysler New Yorker Saratoga ja alustas otsast, tehes uue auto kergema ning kaasaegsema vedrustusega. Uus Zippo auto on sama populaarne kui selle eelkäija ning tiirutab mööda Ameerikat. Kuid uus auto reisib teise auto kastis selle asemel, et ise ringi sõita. Kui Zippo auto ei ole ringreisil, on selle koduks Zippo/Case muuseum Bradfordis Pennsylvanias.

 

Zippo Jeep

 

Aastal 2011 avaldas Zippo oma uue auto -  Zippo Jeep'i. See tehti avalikuks Zippo 200 NASCAR võidusõidu raames Watkins Glen International võidusõidul. Täielikult eritellimusel tehtud auto on mõeldud kasutamiseks reklaamsõidukina, reklaamides Zippo populaarset Outdoor Utility sarja. Kuna auto avaldati võidusõidurajal, juhatas Zippo Jeep esimest soojendusringi Zippo 200 võidusõidul.

"Me oleksime võinud valida selle projekti jaoks ükskõik millise sõiduki, kuid Jeep oli selleks kõige paremini sobiv auto", ütles George Duke, Zippo omanik ja juhatuse esimees.

"Jeep ja meie bränd on paljuski sarnased - Ameerikas tehtud, karm, töökindel". Zippo Jeep'i põhiolemus teeb sellest ideaalse sõiduki reklaamimaks kõike seda suurepärast, mida me teeme oma Outdoor tootesarjaga.

Zippo Jeep'i tegi eritellimusel West Coast Customs, kõige tunnustatum nimi eritellimusel tehtavate sõidukite maailmas. West Coast Customs tegi märkimisväärseid muudatusi nii sees kui väljas, tehes autost ülima Zippo sõiduki. Erilisemad muudatused sisaldasid kompressorit, eritellimusel tehtud esistanget ja iluvõret, lisaks auto salongi led-valgustus, mis imiteerib Zippo leeki ning ülisuurt Zippo tulemasinat, mis asetseb auto originaal-varuratta kohal. Inside West Coast Customs esitles Zippo autot aastal 2011.